فراخوان جذب نویسنده در اف آر اچ
تاریخ ارسال : چهارشنبه 09 تیر 1395
معرفی 25 موتور بازیسازی محبوب
تاریخ ارسال : سه شنبه 17 اسفند 1400
دانلود نرم افزار بازیسازی FPS Maker 3D اندروید
تاریخ ارسال : پنجشنبه 12 اسفند 1400
3 بازی تحت وب استراتژیک
تاریخ ارسال : پنجشنبه 05 اسفند 1400
افزایش تعداد گیمرهای ایرانی و کرونا !
تاریخ ارسال : شنبه 16 بهمن 1400
گیمرهای ایرانی چه سلیقه ای دارند؟
تاریخ ارسال : جمعه 19 خرداد 1396
دانلود نرم افزار ساخت بازی های رایانه ای FPS Creator
تاریخ ارسال : پنجشنبه 14 بهمن 1395
دانلود بازی جنگ با دنیای مجازی
تاریخ ارسال : جمعه 19 آذر 1395
ورود
عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
افزایش تعداد گیمرهای ایرانی و کرونا !
نویسنده : فرشاد تابش
افزایش تعداد گیمرهای ایرانی و کرونا !
تاریخ ارسال : شنبه 16 بهمن 1400 تعداد نویسندگان : 0 تا بازدید : 653 بار
موضوعات : اخبار,بازی ها,

کرونا از ویروس هایی بود که توانست سبک زندگی بسیاری از مردم جهان را عوض کند و باعث این شد که بسیاری از مردم در خانه‌ها بمانند و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند. شاید همین اتفاق از عوامل افزایش روزافزون گیمر ها بود که حالا به نزدیک ۳۶.۴ میلیون نفر رسید که یعنی حدود ۵۰ درصد از جمعیت کشورمان ایران به سمت بازی‌های رایانه ای و دیجیتال گرایش پیدا کرده‌اند. البته رشد آمار گیمرها تنها مختص کشور ما نیست به نحوی که آمارها از رشد قابل توجه دانلود بازی‌های موبایلی، خرید کنسول‌های بازی و رشد ترافیک VOD‌ها در دنیا حکایت دارد.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

رشد ۷۰ درصدی دانلود بازی‌های موبایلی

گزارش یکی از فروشگاه‌های ایرانی دانلود اپلیکیشن حاکی از آن است که طی ۶‌ ماه اول ۱۳۹۹ بازی‌های موبایلی با رشدی معادل حدود ۷۰ درصد در صدر علایق مردم به بازی‌های دیجیتال قرار گرفته است. همچنین آمارها نشان می‌دهد که تنها از اول اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین بازی‌های موبایلی ۱۰۷ میلیون بار دانلود یا به‌روزرسانی شده‌اند. در این میان ۳ نوع بازی‌های استراتژی با ۵۳ درصد رشد، بازی‌های خانوادگی با ۴۱ درصد و بازی‌های ماجرایی با ۳۷ درصد، بیشترین رشد دانلود یا به‌روزرسانی را داشته‌اند. دلیل آمار بالای بازی‌های موبایلی در مقایسه با بازی‌های کنسولی و کامپیوتری این است که کنسول‌های بازی نیاز به صرف هزینه برای خرید دارند و همچنین سرگرم‌شدن با بازی‌های موبایلی تقریبا در همه مکان‌ها (خانه، خودرو و ...) امکان‌پذیر است.

نکته بسیار مهم این جامعه آماری آن است که 92 درصد گیمرها موبایل را انتخاب اول خود برای گیمینگ می‌دانند و این یعنی موبایل محبوب‌ترین پلتفرم بازی در کشور است.و کل دنیا در دوران کرونا با افزایش دانلود بازی‌های موبایلی همراه بوده است. همچنین ضریب نفوذ کنسول‌ها افزایش یافته و به ۲۲ درصد رسیده است. بعد از آن هم کامپیوترهای شخصی را داریم که روی ۲۰ درصد قرار دارد.

 

گروه سنی، تعداد و جنسیت گیمرهای ایرانی

نکته قابل توجه دیگر نیز افزایش میانگین سنی گیمر ها و همچنین افزایش گیمر های زن است .

طبق گزارش هایی ۶۵ درصد گیمرهای موبایلی را مردان و ۳۵ درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهد. در مورد بازیکنانی که از رایانه برای بازی استفاده می‌کنند نیز سهم مردان(۸۵ درصد) از زنان(۱۵ درصد) بیشتر است. به طور متوسط هر گیمر ایرانی حداقل یک ساعت در هفته با انواع دستگاه‌ها بازی می‌کنند.

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با مدیران بنیاد بازی‌های رایانه‌ای گفته: مطالعات آماری نشان می‌دهد که گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال به‌طور میانگین، ۲۰ ساعت در هفته از بازی‌های کامپیوتری و موبایلی استفاده می‌کنند. البته گروه سنی بازی‌ها شامل دوره سنی بزرگسال حتی ۶۰ سال به بالا هم می‌شود.

برخی تعداد گیمرهای بازی‌های موبایلی را حدود  31 میلیون نفر اعلام کرد که با اضافه‌کردن گیمرهای پلتفرم‌های دیگر مثل کنسول‌های بازی و بازی‌های رایانه‌ای این رقم به ۳۶.۴ میلیون نفر می‌رسد.

افزایش تعداد گیمر ها و گیمینگ نه تنها در ایران بلکه در کل جهان موجب رشد چشمگیر گیمرها شده است.

نظرات این پست
کد امنیتی رفرش